2012. november 13., kedd

Variációk kukoricalisztre


Tavasszal volt szerencsém eljutni Erdélybe. Ott ettem életemben először puliszkát. Miután hazajöttem, hetekig ettem valamilyen formában, annyira rákattantam. :D

Az első próbálkozás hagyományos puliszka volt. Ehhez mindent a vásárcsarnoki piacon szereztem be: kukoricaliszt, házi tejföl (!), juhtúró.
Rém egyszerű, kb. 10 perc alatt kész, és isteni finom!
A kukoricalisztet forrásban lévő sós vízhez adjuk, és addig rotyogtatjuk, amíg megpuhul. Célszerű habverőt használni, hogy ne csomósodjon. És nem max erőn főzni, mert robbanó-hajlamú. A képen látható módon (vagy kreatívabban tálaljuk). :)

A polenta az olaszok kreációja kukoricalisztre. Én ezt nemes egyszerűséggel megfőztem, majd egy lapos jénaiban megsütöttem úgy 180°C-on, és sült hússal tálaltam magamnak. :D

A puliszkát kipróbáltam édesen is, lekvárral és tejjel. Ezekről nem készült kép, de azok is nagyon finomak!


2 megjegyzés:

  1. Én is szoktam puliszkát főzni, de csak én eszem jelenleg a családban. Megfőzöm a puliszkát fele liszt, fele darával, majd hagyom, hogy jól gőzölődjön ki. Közben egy jénait készítek elő. Hagymát pirítok, majd amikor megpirult kissé megsózom, megpaprikázom. Kikenem vele a jénai alját. Ráteszek puliszkát kanállal halmokba, megint hagymás zsír, és reszelek rá sajtot. És így rétegezem, a tetejére sajt kerül. Betolom a sütőbe tolom amíg elolvad a sajt benne. Isteni finom eledel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hűű, ezt biztosan ki fogom próbálni. :) Köszönöm!

      Törlés